Přeskočit na obsah

CES 2018: Rozšířená a virtuální realita ještě letos (Alisczech vol. 56)

Na CESu se vždy mluví o technologiích v superlativech. Nástup virtuální reality (VR) se ohlašoval už v 80. letech. Rok 2018 je pravděpodobně ale rokem, kdy zejména rozšířená realita (AR) může konečně reálně a ve velkém zasáhnout do našich životů. Jaká je role Applu a proč právě AR by měla být masovější než VR?

Virtuální realita (VR)

O virtuální realitě se mluví už opravdu dlouho a už několik let existuje hardware, software i obsah. Přesto je jen málo oborů, ve kterých by VR nějak reálně měnila náš svět. Ano, pomáhá konstruktérům, vědcům, lékařům, uchýlila se v zábavě, erotice a hrách, ale pořád tomu něco chybí. Virtuální realita je ještě pořád příliš virtuální, drahá, nepohodlná, pracná a “nenormální”. S nasazeným virtuálním setem vypadáte jako Marťan, všude dráty, hřeje to, je to drahé a stále lehce nedokonalé. Dá se očekávat, že v roce 2018 se část těchto problémů vyřeší, ale nějaký masivní rozmach virtuální reality nečekám.

 

Rozšířená realita (AR)

Zcela jiný příběh nyní sledujeme kolem rozšířené reality. Hybatelem se stal Apple, který představil AR kit, nástroje pro jednoduchou integraci rozšířené reality do mobilních aplikací. Velmi rychle následoval Android a to zcela mění pohled na rozšířenou realitu. V zásadě vám stačí běžný telefon, není třeba se učit nový styl ovládání, měnit své chování a hledat nová uplatnění. Rozšířenou realitu totiž můžete snadno integrovat do stávajících aplikací a scénářů.

Pokémon GO ukázal, jak rozšířená realita může měnit zábavu. IKEA ukázala první krůčky v zapojení AR do prodeje a potenciál je obrovský. AR mění styl navigace, může skvěle posloužit při cestování, pro sportovní fandy, v realitách a stovkách dalších oblastí.

Co je na AR nejdůležitější, je pro nás mnohem přirozenější pro uplatnění než realita virtuální.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *