Přeskočit na obsah

Jak na (internetové) podnikání (Alisczech vol.41)

Jak na (internetové) podnikání

Dnes jsem si pozval váženého hosta, Báru Rektorovou. Ta je zakladatelkou projektu SushiQueen.cz, který nabízí unikátní spojení netechnologického projektu s internetovými službami a marketingem. S Bárou jsme se pobavili nejen o jejím projektu, ale hlavně o tom, jak rozjet nový projekt.

Co dělá SushiQueen.cz?

Bára s Yukim rozjeli unikátní projekt SushiQueen.cz v roce 2014. Kromě jiného nabízejí prostřednictvím direct mailu speciální, předem definovaný, set Sushi, který vám přivezou až domů. Nemají žádnou kamennou restauraci, komplikovaný marketing nebo logistiku. Prostě dvakrát za měsíc rozešlou svým zákazníkům email s novým setem, vyrobí čerstvé sushi a rozvezou. Jednoduchý a minimalistický projekt, který ukazuje, že internet může fungovat i pro ne-IT projekty.

 

Jak na (internetové) podnikání?

S Bárou se shodneme na tom, že je důležité se nebát a zkusit to. Začít něco dělat, vystoupit ze své komfortní zóny a vrhnout se do toho. Buďte připraveni na to, že původní myšlenka pravděpodobně nebude fungovat tak, jak si představujete. Ale když to budete zkoušet, naslouchat zákazníkům a ladit, tak najdete pravděpodobně funkční model.

Zároveň je velice rozumné nezačínat megalomanským projektem, ale zkusit nějakou základní, jednoduchou variantu, na té odzkoušet, jak funguje a pak pokračovat krůček po krůčku. Spousta věcí se dá rozjet v malém, na koleně, ručně a s minimální investicí. Podobně jsme to udělali třeba s projektem iPure.cz.

Právě projekt iPure je dobrou ukázkou. Vydávat kvalitní, úzce zaměřený, elektronický magazín v dnešní době a na českém trhu znělo jako nesmysl. Podařilo se nám najít správnou cílovou skupinu, zřejmě i správný formát a protože jsme do toho šli srdcem a s rozvahou, tak to vyšlo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *