Přeskočit na obsah

Co čekat od Apple Watch 2?

První své Apple Watch jsem si pořídil hned po uvedení na trh. Bylo to v podstatě takové pudové rozhodnutí, jsem Apple ovce, a chtěl jsem vědět, co kluci v Cupertinu vymysleli. První dojmy byly rozpačité, čímž jsem se nikdy netajil. S příchodem WatchOS 2 se to trochu zlepšilo. A když jsem začal testovat beta verzi WatchOS 3, tak jsem se do Apple Watch doslova zamiloval. Trvalo to víc jak rok, ale nakonec jsme si sedli úplně skvěle a tak třeba tento čtvrtek poříádáme první českou konferenci o Apple Watch v ČR. Ale teď chci psát o Apple Watch 2.

Proč jsem je už objednal?

Nebudu vás napínat, už od prvního okamžiku, kdy to šlo mám v US objednané Apple Watch 42mm Nike +. Důvod? Apple se kupodivu úplně skvěle trefil do toho, co jsem od druhé generace očekával. První Apple Watch jsem nejvíc používal na vyřizování notifikací, zvyšování osobní efektivity a běhání. Nový procesor, větší baterka, lepší displej, lepší touch vrstva a lepší reproduktory jsou přesně to, co dává nové možnosti v prvních dvou oblastech. Vodotěsnost a GPS pak posunují Apple Watch v oblasti sportu ze segmentu “základní hračky” do segmentu “slušná zařízení”. Samozřejmě existují ještě vymakanější hodinky pro běžce, ale já jsem běžec rekreační a chci hodinky, které budou vhodné pro všechno co dělám, nejen sport.
No a nestydím se přiznat, že jsem nadšený z designu Nike + verze. Konečně sportovní design, který je zároveň dostatečně elegantní na to, aby to mohl člověk nosit pořád.

Jaké jsou první reakce?

Podnikl jsem mini anketu mezi svými fandy na Twitteru. Odpovědělo celkem 369 respondentů, z nichž většina budou více či méně Apple fandové. 25% z nich se hlásí k tomu, že chtějí koupit Apple Watch 2. Stejné procento chce zůstat u první generace (20%) nebi ji dokonce pořídit (5%). Polovina respondentů nechce koupit Apple Watch.
Co z toho vyplývá? V první řadě to, že chytré hodinky stále nejsou pro každého, a že Apple Watch má poměrně dost úspěšné konkurence. Zároveň je vidět, že chuť nakupovat je větší, než tomu bylo při uvedení první generace. Důvěra zákazníků je u druhé generace vyšší a Applu se podařilo oslovit širší skupinu uživatelů.
Pokud se prodalo první generace cca 13 mil. kusů, což je jen odhad, čekal bych u druhé generace 2x až 3x tolik. A to vůbec není špatné. Proti miliardě prodaných iPhonů to sice není pecka, ale i první iPhone se prodával pomalu a hledal si důvěru trhu. Prostě i revoluce nějakou dobu trvá.
Těším se na Apple Watch 2!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *