Přeskočit na obsah

Jak jsem zachraňoval Airu

V pátek jsem měl večerní předexpediční setkání, na kterém jsme kromě jiného prezentovali nějaké fotografie z cest. Tak jsem vzal frajersky MacBook Air, připojil jej přes redukci na plasmu a stylově odprezentoval co bylo třeba. Aira vzbudila obrovský zájem přesně jak jsem očekával a já měl dobrý pocit, že jsem zase udělal něco pro propagaci Applu v ČR. Na vávěr akce jsem vzal slušivý fusáček od CaseLogic a jal se Airu do něj nacvičeným grifem uklidit. Bohužel grif není ještě úplně nacvičený, takže výsledkem byl pád Airy z cca 1,5m přímo na dlážděnou podlahu 🙁

Ozvala se šílená rána, jedna z dlaždic praskla a mě se doslova zastavilo srdce. Snažil jsem se zachovat dekorum, notebook jsem sebral ze země, lehce jej oprášil a prohlásil, že je štěstí že mám Mac co všechno vydrží. Při letmé kontrole jsem zjistil, že šasí kupodivu není skoro vůbec poškrábané, nikde nic neprasklo, pouze se ohnuly oba dva zadní rohy víka displeje. Ohnuly se tak razantně, že notebook šel pouze pootevřít, ale naštěstí se ozval známý zvuk startu disku, rozsvítil se displej a naběhlo logovací okno … bože díky, Aira žije!

Celý víkend jsem řešil jiné zapeklité věci, ale hned dnes jsem se jak volat GS Mobile, slavné to autorizované středisko. Jen tak z principu jsem se zkusil aspoň chvíli ohánět NBD tříletou zárukou, kterou jsem si připlatil, ale pán se mi doslova vysmál, že na mechanické poškození se záruka nevztahuje – věděl jsem že to tak skončí. Inu začali jsem vyjednávat o opravě…

Po chvilce hledání v servisním manuálu přišel servisní maník s vražednou informací. Apple nedodává horní kryt jako samostatný díl a tudíž se bude vyměňovat i s LCD displejem a cena bude odhadem 300 – 400EUR. Slušně jsem poděkoval, zavěsil a začal hlasitě nadávat. Když jsem se uklidnil, tak jsem si řekl že jsem kluk šikovná a došel si pro šroubováčky a kleště. Miniaturním křížákem jsem odšrouboval spodní kryt a otevřel Airu. Obalil jsem kleště kapesníkem abych nepoškrábal hliník a opatrně začal ohýbat rohy krytu zpět. Kupodivu to šlo bez problémů a poměrně snadno. Po necelých dvou minutách šla Aira bez problémů otevírat i zavírat – BINGO!

Ponaučení:
1)Hliník není zas tak hloupý materiál. Evidentně ztlumil náraz a i když je vidět, že se mu něco trochu přihodilo, oprava dopadla poměrně dobře.
2)Když chcete propagovat Apple elegantními gesty, tak se je nejdřív dobře naučte. NBD záruka uživatelskou blbost nekryje.
3)Bože díky za Airu, ten stroj mám vážně rád!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *